marți, 29 septembrie 2009

Unde te vezi peste 5 ani?

Planuim. Calculăm fiecare detaliu, oricat de minor ar fi acesta. Privim totul din perspective diferite. Alegem. Fiecare alerege contează, ştim. Poate mai devreme poate mai tarziu (cum spunea Bitză). Suntem fiinţe îndeajuns de raţionale încât să alegem între “bine” şi rău. Acţionăm. Greşim. Învăţăm. Acţionăm iar, deşi încercăm să învăţăm din greşeli, nu întotdeauna “dorim” să fim “perfecţi”.

Din perspectiva creştinilor, dar mai ales din perspective mea, viaţa e ca un imens interviu. Eşti nevoit să răspunzi la multe întrebări, în funcţie de răspunsuri sau acţiunile trecute din CV-ul vieţii (ca să îl numesc eu aşa), fie primeşti “job-ul”, caz fericit, mergi în rai, fie eşti “respins”, caz în care va trebui să înduri o eternitate de chinuri inimaginabile pentru mintea omului.
Suntem fiinţe complexe, guvernate de sentimente complexe, gândim egoist, dar totodată suntem una dintre cele mai generoase specii. Paradoxal firii noastre violente, suntem capabili de a iubi necondiţionat.

Intră un tip la un interviu. După o serie de întrebări la care răspunde relativ bine, vine şi clasica întrebare din partea intervievatorului: „Unde te vezi peste 5 ani”. Răspunsul nu întârzie să apară: „În locul tău”.

7 comentarii:

  1. Viata e un interviu, dar ceea ce nu ne dam seama e ca tot noi suntem ala care pune intrebarile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca o sa vina o vreme cand o sa fim pusi sa raspundem la intrebari despre cum ne-am purtat in viata si o sa platim, ori o sa fim rasplatiti, dupa caz..

    RăspundețiȘtergere
  3. Esti credincios? Pacat. :(

    RăspundețiȘtergere
  4. "r3dlight" : Cred ca toate se intampla cu un motiv, si da, mai cred si in Dumnezeu. De ce pacat sa sunt credincios, faci discriminare? Eu nu am nimic nu ateii, by the way, fiecare-si traieste viata asa cum vrea.

    RăspundețiȘtergere
  5. " fie eşti “respins”, caz în care va trebui să înduri o eternitate de chinuri inimaginabile pentru mintea omului. "

    Chiar crezi treaba asta ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu vreau sa speculez nimic despre locul (daca exista un loc) unde mergem cand decedam, si chiar sunt bulversat pe masura ce invat mai multe despre chestiile de gen. Eu va explicam ceea ce_cred crestinii.
    Oricum e complicat, imposibil de demonstrat ca e asa, dar totodata imposibil de demonstrat si contrariul. Astfel, rabdare ca o sa aflam la final:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt atee si nihilista de fel, ziceam "pacat" nu in sensul discriminativ, ci pentru ca nu mi se pare rational.

    RăspundețiȘtergere